onsdag 2 januari 2008

Dag 1: Saker och ting går itu

Junior visade idag hållbarheten i äkta glashantverk när han med full kraft (15-månaders gossar är förvånansvärt starka!) slungade en stackars liten glastomte in i vår fönsterbräda av solid granit. Inte en repa i tomten, men vibrationerna som den skickade genom fönsterbrädan var nog för att den elektriska adventsljusstaken från 70-talet som stod bredvid äntligen skulle dra sin sista suck och slockna för alltid. Poff!

Det här var ungefär tio minuter efter att han slungat sig själv med full kraft och med tänderna först på min näsa, och därmed orsakat sitt livs första blodvite. Jag måste förklara reglerna i familjebrottning en gång till verkar det som.

Den första dagen av officiell pappaledighet är därmed avklarad. Dagens lärdom: Hur mycket jag än lägger band på mig när han biter sönder plastförpackningen runt den rökta skinkan inne på Ica är risken fortfarande stor att det hela slutar med övervåld och förstörd egendom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, första dan på pappaledigheten, och nyckelorden är "blod" och "våld"! Om inte "glashantverk" funnits där, så hade jag trott att du var helt okulturell.

Anonym sa...

Det blev en blogg till slut, vad var det jag sa! =)

Jonas sa...

Ha!

Har du redan fått en massa tid över? Fantastiskt. Kul att läsa!