onsdag 30 januari 2008

På allmän begäran: 7 sanningar

Efter ihärdiga påtryckningar presenterar jag nedan 7 sanningar om mig själv.

  1. Jag är en generalist som är alldeles för intresserad av världen för att fastna för en enstaka grej och bli bäst i världen på bara det. Det ger att jag förmodligen aldrig kommer slå något världsrekord, men å andra sidan så...
  2. Jag är lättlärd och begåvad (och ödmjuk) vilket gör att jag trots punkt 1 besitter ruggiga skills inom ett antal områden. Världsrekord i tiokamp kanske inte är otänkbart ändå.
  3. Jag är stundtals ironisk mot min vilja och trots att jag kämpat med det i åratal blir jag inte av med det. Tips om bra rehab tas tacksamt emot.
  4. Jag blir förbannad dagligen sedan jag inledde min pappaledighet. Så har det inte varit sen puberteten, men jag tror att jag hanterar det bättre idag än jag gjorde då.
  5. Jag skulle förtvina och dö utan musik och skulle lätt vara blind hellre än döv. Fast jag är rätt förtjust i att se också.
  6. Jag tycker att livet blir bättre och bättre, trots prunkande 30-årskris och insikten (som faktiskt inte fanns där för 10 år sen) att jag och alla jag älskar är dödliga redan idag.
  7. Jag har på knackig spanska förklarat för en andalusisk apotekare att "min pappas huvud är fullt av slem. Och blod!"

Jaha, där har vi de 7 mest relevanta sanningarna om mig.
Jag passar utmaningen om 7 sanningar vidare till de flitiga dagboksförfattarna på delodo.com.

Regler:

  • Länka till den som utmanat dig.
  • Berätta sju sanningar om dig själv.
  • Utmana sju personer (sex för min del...).
  • Lämna ett meddelande till dem du utmanar: Försten att anta utmaningen vinner en helkväll på GM, on me.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vill du verkligen jobba med ironin, eller var hela det här inlägget ironiskt?

Anonym sa...

Tänker inte anta någon utmaning men läste med stort intresse dina sju sanningar om dig själv. Man börjar ju undra.....
Dessutom ett tips:Låt inte junior få göra allt han vill. Det kommer surt efter!
Från den som känt dig längst här i livet