torsdag 3 januari 2008

Dag 2: Inspiration kommer kring lunch

Idag dominerade jag min ledighet. Junior hölls vaken med kex och spex precis så länge att jag var HELT säker på att han skulle somna lagom till min lunchdate och inte störa oss i vårt viktigt vuxna konverserande. In med vällingen, ett par varv på Kocksgränds kullerstenar och saken var biff.

Under lunchen kom så idén upp att sätta ihop en guidebok till småbarnsföräldrar, "Hur man tar sig igenom dagen utan att egentligen umgås med sitt barn". Watch this space, det är en given bestseller.

Några lattepappa-poäng förlorades visserligen senare när jag inte lyckades kombinera rulltrappa, barnvagn och kaffe utan att drälla på handen. En mer rutinerad café-pollinerande hemmapappa, en sån som ser ut som en avslappnat höstmorgonfräsh Martin Stenmark hela dan, hade dragit in min licens på plats om han sett mig. Den där dryckeshållaren som lossnade från vagnen i december ska limmas omgående!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lattehållare är fusk - vad än den där fräschingen har viskat till dig. En sann lattepappa har naturligtvis så pass mycket finess att han manövrerar vagnen enhändigt. Men det ska nog ordna sig, skaru se.